Museot osallistuivat Matka Workshop Day Digital 2021 -tapahtumaan verkossa

Submitted by KA9021 on
matka
Joensuun museot ja pääpartneri Karjalan tasavallan taidemuseo osallistuivat Matka Workshop day Digital 2021 -tapahtumaan verkossa osana Museums in Focus: Kulttuuripalveluiden kehittäminen kiinalaisille matkailijoille (KA9021) hanketta.
 
Alun perin hankkeen toteuttajien oli tarkoitus osallistua Helsingin Matkamessuille, mutta matkamessujensiirto vuoteen 2022 johti siihen, että suunnitelmia piti muuttaa. Matka Workshop Day on B2B (business-to-business) verkostoitumistapahtuma, joka tänä vuonna järjestettiin verkossa Converve -välitystyökalun avulla. Tapahtuma toi yhteen suomalaisia matkailu-alan palveluntuottajia ja alueorganisaatioita, sekä kansainvälisiä matkanvälittäjiä ja matkailu-alan toimijoita. Sen lisäksi, tapahtuma yhdisti kansainvälisiä
matkailu-alan palveluntuottajia sekä suomalaisia ja muita kansainvälisiä matkanvälittäjiä.
 
Joensuun museot suunnittelivat omia markkinointimateriaalejaan tapahtumaan, kuten flyerin, videon, sekä esitelmän museoista ja Pohjois-Karjalan kulttuurimatkailusta.
Pauliina Kaasalainen ja Sami Tanskanen projektin henkilökunnasta osallistuivat yhteensä 17 tapaamiseen kansainvälisten matkailu-alan toimijoiden kanssa, joista suurin osa oli Kiinasta tai Venäjältä.